Uncategorized

Meditazione della Rosa

Immaginate una pianta di rose: radici, gambo, foglie e, in cima, un bocciolo di rosa.  Il bocciolo è ancora chiuso e avviluppato dai sepali. Visualizzate chiaramente  tutti i dettagli. Ora immaginate i sepali che incominciano a schiudersi e poi a piegarsi all’indietro e a rivelare i petali veri e propri, teneri, delicati e ancora chiusi. Ora anche i petali incominciano ad aprirsi lentamente. A mano a mano che ciò succede, voi sentite che questa fioritura avviene anche nelle profondità del vostro essere. Potete sentire che qualcosa in voi si sta aprendo e sta venendo alla luce. Continuando a visualizzare la rosa, sentite che il suo ritmo coincide con il vostro, che il suo aprirsi  è il vostro aprirsi. Osservate la rosa che si apre all’aria e alla luce e si rivela in tutta la sua bellezza. Annusate anche il suo profumo, intenso e gradevole. Ora guardate il centro della rosa, dove la sua vitalità è particolarmente intensa, e lasciate che ne emerga un’immagine. Quest’immagine rappresenterà per voi ciò che di più bello  e di più creativo possa venire alla luce nella vostra vita.  Può essere l’immagine di qualsiasi cosa; lasciatela venire spontaneamente, senza sforzarvi  e senza  pensare. Infine guardate questa immagine, assimilatene l’atmosfera e il significato.

Tratto da:”Crescere Teoria e pratica della psicosintesi” Piero Ferrucci, Casa Editrice l’Astrolabio. 1981

6 Comments »

  1. Hmm it seems like your site ate my first comment (it was
    super long) so I guess I’ll just sum it up what I wrote and say, I’m thoroughly enjoying your blog. I as well am an aspiring blog blogger but I’m still new to everything. Do you have any points for newbie blog writers? I’d really appreciate it.

  2. Wilmer ha detto:

    Hey there I am so grateful I found your blog, I really found you by mistake,
    while I was researching on Digg for something else,
    Anyhow I am here now and would just like to say kudos for a remarkable post and a all round exciting blog (I also love the theme/design), I don’t have time to read it all at the minute
    but I have saved it and also included your RSS feeds, so when I have time I will be back to read a
    great deal more, Please do keep up the great work.

  3. This Internet site ha detto:

    I have been examinating out many of your articles and i
    must say pretty nice stuff. I will make sure to bookmark your
    blog.

  4. Tuyet ha detto:

    Hi! I know this is kinda off topic but I was wondering which
    blog platform are you using for this site? I’m getting fed up of WordPress because I’ve had
    issues with hackers and I’m looking at options for another platform. I would be awesome if you could point me in the direction of a good platform.

  5. Gino ha detto:

    I appreciate, cause I found just what I was looking for.
    You have ended my 4 day long hunt! God Bless you man.
    Have a great day. Bye

  6. Thank you for increasing this website. The testimonies here are worth reading many times over in order to refresh us time and again to do good plus positive things and additionally inspire or influence others to do a similar.
    Louis Vuitton Outlet http://louisvuitton-uk.smutneggs.com/

RSS feed for comments on this post. / TrackBack URI